lördag 17 september 2011

Husse till Bulgarien

Sådär, kom precis hem efter att ha överlämnat Rasmus i händerna på SAS och Apollo. Lite vemodigt att åka därifrån och som salt i såren var det bara fina låtar och depp-musik iallafall dom närmsta 20 låtarna på minneskortet i strereon så det var nära att det kom en liten tår. Men väl hemma möttes jag av världens gladaste hund så det här skall nog gå bra :)

Det känns lite knepigt bara, för 2,5år sedan (2,5-6,5år sedan) var man på Landvetter flygplats nästan två gånger i månaden för att hämta och lämna Rasmus efter en helgs sällskap. Och nu skulle jag lämna honom för en veckas ensamhet (fast inte riktigt för Alex ska komma hit och bo med mig :P) Men det visste man ju inte då när man satt där i baksätet på pappas bil och tårarna sprutade för att han var tvungen att åka hem och jag var tvungen att bo j*vla-skit-göteborg som inte var Östersund... Tur att det är ändring på det nu ;)

Men en sak tänkte jag på när jag gick från terminalen till parkeringen. Överallt utanför flygplatsen finns det rabatter och planteringar med massa exotiska växter och blommor. Precis som ett hjärligt försök att lyckas lura våra stackars turister att dom kommit till ett varmt och soligt land "men att just idag råkar det vara lite blåsigt och regna från alla håll" Undra vems idé det var.

Men nu skall jag starta lite go musik och städa hela huset för just nu ser det ut som nån blandning av krigszon och byggarbetsplats!

Midsommarafton 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar