lördag 4 februari 2012

När man inte gör det man ska

Idag har jag noll självdisciplin. Bockade av flera punkter på min to-do-list igår (sy om och hänga upp gardiner, sy örngott, fixa ved, stöka lite i källaren etc.) så jag skulle kunna plugga idag. Åt lite lunch och satte mig för att plugga men har jag fått något gjort? Nej, började räkna ett tal, fattade ingenting och övergick till att läsa men blev inget klokare av det. Termodynamik på engelska, usch.

Så nu har jag suttit vid datorn i över en timme och spanat på massa fina virkade filtar av mormorsrutor och läst en bebis/gravidpysseltråd på 45 sidor. Det är verkligen inte lätt att koncentrera sig när huvudet är 100% inställt på annat, det värsta är att jag inte ens har dåligt samvete över det?

Ska hem till en kompis lite senare och hade tänkt hinna duscha och svänga förbi några butiker innan så det är ju nästan dags att börja röra på sig ;)


Bilder från Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar