torsdag 24 maj 2012

Barnmorskebesök vecka 34

Nyss hemkommen från MVC och det blir ju lite knepigt med veckoräkningen eftersom jag, enligt dom är i vecka 33 då jag gått 33 fulla veckor. Hade med mig urinprov som såg bra ut och järnvärdet och blodtrycket var fint. Hon hade lite problem att hitta bebisen hjärtljud men eftersom jag känt sparkar i morse blev jag inte särskillt orolig och tillslut prickade hon rätt och vi hörde 135 pigga slag per minut :) H*n ligger med huvudet nedåt och är fortfarande ruckbar. Magen hade vuxit tre cm i SF-mått sedan sist (nu 33cm) vilket medförde en liten avvikelse uppåt på kurvan men det var tydligen inte helt ovanligt, får se vad måttet blir nästa gång. Nästa gång ska jag även ta nya blodprover för att kolla så min kropp inte börjat producera antikroppar mot positivt blod, eftersom jag är negativ.

Jag frågade om man kunde gå på kontroll i Östersund om vi åker dit och det var inga som helst problem :) Beroende på när vi åker så kunde vi eventuellt flytta lite på kontrollerna här så jag slipper gå där uppe men annars så är det inga problem att gå där om det skulle behövas. Hon hade dessutom jobbat på förlossningen i Östersund och sa att det var jättebra där! Så om vi åker upp får vi väl ta med journaler och BB-väskan för säkerhets skull ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar