söndag 6 maj 2012

Morgonsol

Är det något jag älskar med att bo i hus så är det att möjligheten att kunna sitta ute på altanen såhär på våren och sommaren - snacka om vardagslyx!

Eftersom vi ska ha en liten skrutt här hemma så inbillar jag mig att det här med sovmorgon är att glömma. Fast det trodde jag i och för sig att det var när vi skaffade hund också men han sover ju längst av oss alla ;) Runt kl.12 på dagen är det sol på hela altanen och sen är det eftermiddags- och kvällssol resten av dagen. Därför funderar jag på om vi ska skaffa ett litet caféset till framsidan för att kunna maximera soltimmarna så det finns möjlighet att äta frukost eller bara sitta ute även på förmiddagen. IKEAs ROXÖ tror jag skulle passa fint på gruset till vänster om trappan, matchar det numera svartmålade staketet som jag slet med förra sommaren ;)

IKEA ROXÖ
Framsidan kl.9 på morgonen, 6 maj 2012
Vid besiktning innan inflytt, november 2010
Huset fick en lite annorlunda look när vi målade det röda vitt i samband med takbytet sommaren 2011 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar